خانه / درباره ما

درباره ما

مرکز آموزش بازرگانی

 

 

مرکز آموزش بازرگانی از سال 1374 به عنوان بازوی آموزشی وزارت بازرگانی سابق و ذیل موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی شروع به فعالیت نموده و هم اکنون توانسته است با توسعه کیفی و کمی فعالیتهای خود نقشی سازنده در جهت افزایش بهره وری منابع انسانی بخش صنعت، معدن، و تجارت کشور ایفا نماید.

این مرکز بعنوان یکی از مهمترین مراکز آموزشهای تخصصی کسب و کار نقشی فعال در جهت راهبری، مدیریت و اجرای آموزش‌های مورد نیاز در حوزه کسب و کار را در سطح کشور عهده دار می باشد .

این مرکز با شعار آموزش اثربخش کلید تحول در بخش کسب و کار کشور، تلاشی منسجم و هدفدار را در جهت ارتقای دانش، بینش و مهارت های حرفه‌ای شاغلان حوزه کسب و کار کشور در پیش گرفته و با استفاده از روشهای کاربردی در طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی می‌کوشد نقشی موثر در بهبود مستمر فعالیت‌های تجاری و بازرگانی و نوسازی نظام بازرگانی کشور ایفاء نماید.

فلسفه وجودی:

فعالیت به عنوان مجموعه آموزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور راهبری، مدیریت و اجرای آموزش‌های مورد نیاز در بخش کسب و کار کشور در جهت پیشبرد اهداف راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه بخش کسب و کار کشور .

ماموریت مرکز:

فعالیت در نقش حلقه واصل بین دانشگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی و بازرگانی کشور به منظور توانمندسازی و ارتقاء مهارتهای کاربردی مورد نیاز فعالان و دانش آموختگان دانشگاهی در حوزه‌های تجارت و بازرگانی، اقتصاد و مدیریت .

حوزه فعالیت :‌

مرکز آموزش بازرگانی در چارچوب فلسفه‌ی وجودی و ماموریت خود خدمات آموزشی، تخصصی و حرفه‌ای به شرح زیر را ارائه می‌نماید:

– برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت مرتبط با حوزه کسب و کار

– برگزاری دوره‌های ترمی و پودمانی مورد نیاز بخش کسب و کار تحت نظارت دانشگاه جامع علمی- کاربردی

– طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی اختصاصی در محل سازمانها

– برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دولت

– آموزش از راه دور و یادگیری الکترونیکی

– برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی

– مشاوره و برنامه‌ریزی آموزشی

– طراحی محصولات آموزشی

– انجام طرحهای نیازسنجی آموزشی

– ارائه خدمات اطلاع‌رسانی و ترویجی برای مدیران و فعالان بخش کسب و کار کشور

عوامل کلیدی موفقیت:

– داشتن شبکه گسترده نمایندگی ها

– تمرکز بر دوره های آموزش کاربردی و تخصصی حوزه کسب و کار

– قوت در نام تجاری

– اندازه بازار وسیع

– قابلیت رقابت در خدمات ارائه شده توسط مرکز

– توان طراحی و ارائه دوره‌های آموزشی مهارتی منحصر به فرد

– اجرای دوره‌های دانشگاهی

– اتکا به موسسه مطالعات به عنوان پشتوانه علمی

– برخورداری از مدرسان خبره و مجرب

– وابستگی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و حضور مدیران ارشد این وزارت خانه در ارکان مرکز

راهبردها:

– برقراری همکاریهای بین المللی با انجمن ها و موسسات علمی و آموزشی تقویت

– ارتباطات و همکاریهای استراتژیک با بازیگران داخلی عرصه آموزش

– تقویت و توانمندسازی شبکه نمایندگی ها و همکاران استراتژیک

– توسعه بازار و فضای کسب و کار

– توسعه کمی و کیفی محصولات و خدمات

– توانمندسازی بنیه مرکز از طریق توسعه منابع و زیرساختها

– چابک سازی مرکز از طریق بهبود فرایندها و تحول سازمانی

  • اولین و بزرگترین مرکز برگزار کننده دوره ها و سمینارهای آموزشی تخصصی حوزه کسب و کار و بازرگانی و تجارت
  • برخورداری از اساتید خبره و بهره مندی از محتوای پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
  • سابقه اجرایی طرح های آموزش مرتبط با E-BUSINESS,WTO به صورت تخصصی در سطح کشور
  • دارای مجوز صلاحیت آموزش کارکنان دولت در حیطه بازرگانی و اقتصادی از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری
  • دارای تاییدیه از کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار
  • تنها مرکز تخصصی آموزش زبان کسب و کار در کشور
  • بهره مندی از شبکه گسترده نمایندگی ها در سراسر کشور(35 نمایندگی)
  • اجرای طرح های ملی آموزش با گستره سراسر کشور
  • برخورداری از 10 دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • برخورداری از کلینیک مشاوره بازرگانی

مدیران مرکز آموزش بازرگانی از دیرباز تاکنون

– سید محمد اعرابی(خرداد74-تیر76)

– اسفندیار امیدبخش(تیر 76- اردیبهشت 77)

– سید مهدی سید مطهری(اردیبهشت 77 – اردیبهشت 81)

– حمیدرضا اشرف زاده(اردیبهشت 81 – آبان 83)

– علی دینی ترکمانی (آبان 83 – شهریور85)

– ابراهیم ده آفرین (شهریور 85 – خرداد 91)

– صادق داداشی(خرداد91-شهریور92)

– عباس خالقی تبار(شهریور 92 تاکنون)